Hoefsmid nl en english - Reisverslag uit Pellegrue, Frankrijk van ineke et jean-françois cornet - WaarBenJij.nu Hoefsmid nl en english - Reisverslag uit Pellegrue, Frankrijk van ineke et jean-françois cornet - WaarBenJij.nu

Hoefsmid nl en english

Blijf op de hoogte en volg ineke et jean-françois

19 Mei 2014 | Frankrijk, Pellegrue

Dinsdag 13 mei hadden we enkele buien,win.d en zon. Geluncht op Een heuvel met vergezicht op veld met blauwe bloemen..
We vonden een plekje voor de nacht Beauronne naast het stadion, water en electriciteit ! Bar was open na 17 uur dus JF kon een biertje drinken en ik heb een ijsje genomen:3 bolletjes slagroom en coulis caramel! Hmmmm! Terug bij stadion was er een training in het bijgebouw van Frans boksen, we hadden dus veel bekijks.
Woensdagochtend heb ik een zak oud brood gehaald bij bakker om 7.30, behoorlijk zwaar, "cendrillion",1 km heen en terug... Helft opgegeten door paarden en helft meegenomen. Mooie zandwegen en witte keien in dennenbos, mooi! S'avonds plaats gevonden in St Laurent des Hommes bij sluis; heel mooi plaatsje.
Donderdag veel asfaltwegen en pad langs spoorweg; gelukkig geen trein die passeert als wij er zijn! Die avond vinden we een plekje in la foret in St Martin de Goudron, ver van de bewoonde wereld, op terrein waar eigenaar zelf al drie jaar niet geweest was..met put dus water voor paarden en ik kan mezelf ook wassen. Zo rustig!
Eerste contact met hoefsmid; Lily heeft twee conen verloren en de ijzers beginnen te slijten.
Hij komt zaterdag in Velines. Om daar te komen veel asfalt, zon is er ook... In de middag veel paden door wijngaarden, huizenbouw en vegetatie veranderen veel, heel mooi!
Burgemeester laat ons het veld zien en geeft sleutel van damestoilet...Elke gemeente hoort renterekening voor reizigers (zigeuners) te hebben in Frankrijk. Een prachtig uitzicht, mooie zonsondergang. Hoefsmid komt niet, andere hoefsmid kan maandag in Pellegrue. Dus geen rustdag maar weer verder. Zaterdag twee uur in zon op asfaltwegen gelopen met veel verkeer; niet leuk. In Gensac stopt een auto en een meneer biedt ons terrein aan voor de nacht en later ook douche en nodigt ons uit voor avondeten. Zo aardig!
En zondag na vele paden door wijngaarden komen we aan in Pellegrue, geen hond te bekennen, alles dicht. Maar als we water aan de paarden geven bij de begraafplaats, komen er wat nieuwsgierige mensen kijken, en wijzen het gemeenteterrein aan. Daar staan we nu. Heb was met hand gewassen in wasbak bij openbare toiletten , boodschappen gedaan bij intermarche, de hoefsmid is er sinds 11 uur, geluncht met hem en zijn vriend, heel conviviaal!
De zon schijnt nog steeds, maar veel wind; de was droogt goed zo. Morgen voorspellen ze buien...
Al een maand onderweg (morgen) maar het gaat zo snel voorbij....

Tuesday we had sun, rain and wind... We dat at middag at a hillside with sightseeing on a field with blue flowers. We found a place to overnight in Beauronne, next to the football-stadion, with water and electricitypoint. Jf had a beer and me an icecream at the local bar that was open! Back again at the Stade there was a tranig for french boxing .
Wednesday the baker had a bag with old bread for the horses, there is grass enough but some other food is also good for them.
At Wednesday we found a lot of sand path and "christmastrees", we found a super place next to a canal. Thursday we had a lot of hard roads , not so nice. In the evening a man showed us a field where he was for the last time three years before... But it was super for us, water from a "puit" for horses and for us to wash ourselves; St Martin de Goudron.
We contact a horsetail right, he will come on Saturday in Velines. To get there we have to take a lot of roads for cars, in the sub, not nice... But in the afternoon we have nice roads in wine yards .
In Velines the major shows a place to stay and gives key for toilet.but the horsetailor doesn't come... Another will come at Monday at Pellegrue..
Saturday we walk for two hours with the horses next to us on roads with a lot of traffic and people in a hurry in the sun, not nice.
But in Gensac we found a very nice man that gave us a field for our horses, a shower for us and invitated us to eat with them in the evening. So nice! Sunday we went to Pellegrue, a lot of little paths in wine yards, lovely houses! And there we are now on the field of the commune, the horsetailor has finished , we lunched together, very nice. Sun and wind still there, tomorrow rain.... But we continue, tomorrow it is a month that we left Jeu les Bois!

• 19 Mei 2014 - 16:49

Denie:

we zullen het uitprinten voor Ma en wat grappig dat je een maand zo snel vindt gaan. Je zou denken, met alles wat jullie meemaken, dat het aanvoelt alsof je al heel lang van huis bent.
    Liefs
    Denie

• 19 Mei 2014 - 19:25

Paulien En Bert:

Kon je eigen marechal het werk van zijn collega aanzien? Het avontuur blijft doorgaan. Een maand als een tel, een tel voor een maand. Veel fijne ontmoetingen wens ik jullie nog toe!

• 19 Mei 2014 - 21:15

Bets:

Fijn dat de hoefsmid is geweest, nu kunnen jullie weer vooruit.Fijn dat julie zoveel mensen ontmoeten, die jullie willen helpen. Liefs

• 21 Mei 2014 - 09:28

Tinka:

Jullie komen dicht in de buurt bij Bordeaux! Staan de Landes op het programma? xxx

• 28 Mei 2014 - 21:08

Maz:

J espere que tout passe bien, on as eu les oranges ici avec bcp de pluie. J ai pensais a vous deux. Biz Maz